5

Läste ett citat en stund sen som jag måste kommentera:
"I don't love studying. I hate studying. I like learning. Learning is beautiful."
Det var ett bra citat, men endå så är det helt fel för mig. För jag älskar att plugga (för det mesta). Jag älskar att sätta mig ner och läsa igenom det nya och det gamla, förstå, inse att man inte förstå, läsa mer, undersöka, fråga. Men, det bästa är just att lära sig. Det är väl det underbaraste i världen, att veta någonting man inte visste en sekund sen. För skillnaden mellan när man inte vet någonting, och när man vet, är bara en liten sekund. Och på något sätt, då tycker jag att just den sekunden är rätt underbar också. De minuterna som går upp till att man faktiskt har den där sekunden. Är inte det rätt otroligt? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0