20

Här kommer en liten berättelse om idags tur till mataffären.
 
Lalala, en Amy går in i Ica. Tar en korg och kollar lite på grönsakerna, klämmer lite på frukter, så där som man alltid gör för att vera proffsig. Sen tar jag en evighet på mig att bestämma vad jag sa köpa för gott, och för middag. Hittar mjölk och yogurth. Tar kattmat. Springer tillbaka till mejeri avdelningen och hämtar grädde. Ja, en rätt vanlig, rutinerad, mathandlargång. SEN. SEN. SEN, ställer Amy sig i kassan. En rätt bra kö, bara några med korg framför.   
 
Gissa vad som händer då? Jo, en kvinna tränger sig in framför mig, med en stor vagn, fylld med mat. Och jag undrar vad som händer, och frågar henne, på ett mycket artigare än förväntat sätt. Då säger hon, "min man stod här". HAN STOD DÄR MED TYP FEM VAROR JA, I SIN KORG. 
 
Så, kortfattat, missade jag tåget, fick sitta och vänta på nästa tåg i regn och lyssna på åska (Jag tycker inte om att lyssna på åska).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0